Programator ca meserie, mtb-ist ca pasiune.

În 2015 am cumpărat acest Cube Acid 2013, pe care am dat cam 3800 lei.

Cube Acid 2013 – După Prima Evadare 2019

După multe antrenamente și câteva concursuri, am decis să trec la nivelul următor. Am decis să aleg o bicicletă cu cadru din carbon deoarece m-ar ajuta foarte mult în concursuri comparativ cu vechiul Cube cu o greutate de aproape 13.5 kg.

Ce bicicletă de carbon să cumpăr?

A fost o întreagă cercetare în spatele deciziei. Ceea ce voiam de la noua bicicletă erau următoarele: cadru de carbon, roți de 29inch, 1×12 viteze, schimbătoare Shimano XT / XTR sau Sram GX Eagle și ceva frâne bune. Furca putea să fie FOX sau RockShox desigur pe aer de 32.

Am vrut să cumpăr în vara anului 2018 bicicleta dar, au fost alte lucruri prioritate, gen nuntă 😀 și oricum să cumperi bicicletă în timpul verii nu este o decizie inspirată. Pe atunci discutam cu un prieten de la wheelsports.ro pentru o bicicletă ORBEA Alma M50 29″. Cumva sunt atras mai mult de Cube în ciuda multora care nu le suportă.

Alte opțiuni erau Merida, Cannondale și Giant.

Bikexpert.ro sunt importatori oficiali ai brandului Cube în România. Am pus ochii pe un model de la ei care îndeplinea cererile mele de mai sus și nu trebuia să îmi dau chiar toți banii.

BICICLETA CUBE REACTION C:62 PRO Carbon Red 2018

Noaptea achiziției

Am zis, ok aștept BlackFriday și sper să o cumpăr la un preț ceva mai bun. Ceea ce nu m-am așteptat a fost că altă bicicletă de carbon a intrat în bugetul meu. Mai exact modelul acesta BICICLETA CUBE REACTION C:62 SL Grey Blue 2018 Care era redusă de la 11.999 lei până la aproximativ. Ca dotări era net superioară față de Cube Reaction-ul anterior. În noaptea din înaintea vinerii negre am plasat comanda, am făcut și un live aici, și a doua zi dimineața m-am dus direct să o ridic.

Eram suuuper entuziasmat. Cumpărasem o bicicletă de top cu care să pot concura cu cei care mai în toate concursurile ne conduc :))

Despre CUBE REACTION C:62 SL Grey Blue 2018

Atașez aici toate dotările bicicletei

Model:Unisex
Angrenaj (Foi):Race Face Next R 36x26T Boost, 175mm
Anvelopa fata:Schwalbe Rocket Ron, Addix Speed, Kevlar, 2.25, LiteSkin
Anvelopa spate:Schwalbe Racing Ralph, Addix Speed, Kevlar, 2.25, LiteSkin
Butuc fata:Set roti Fulcrum Red 55, 28/28 Spokes, 15x110mm / 12x148mm, Tubeless Ready
Butuc spate:Set roti Fulcrum Red 55, 28/28 Spokes, 15x110mm / 12x148mm, Tubeless Ready
Cadru:C:62 Monocoque Advanced Twin Mold Technology, ARG2, Tapered Headtube, PressFit Boost BB, Integrated Cable Routing, Boost148, Dropper Post Ready
Colier tija sa:CUBE Varioclose, 31.8mm
Cuvete:FSA Orbit I-t, Integrated, Top 1 1/8″, Bottom 1 1/2″
Frane:Shimano XT BR-M8000, Hydr. Disc Brake (180/160)
Furca:Fox 32 Float SC FIT4, 2-Position Remote Lever, Tapered, 15x110mm, 100mm
Ghidon:Newmen Advanced 318.0 Carbon, 740mm
Jante:Set roti Fulcrum Red 55, 28/28 Spokes, 15x110mm / 12x148mm, Tubeless Ready
Lant:Shimano CN-HG600-11
Manete frana:Shimano XT BR-M8000, Hydr. Disc Brake (180/160)
Manete schimbator:Shimano XT SL-M8000-I, Direct Attach
Mansoane:CUBE Race SL Grip 29.5, 1-Clamp
Pedale:fara pedale
Sa:CUBE Race EXC 145, Carbon
Schimbator foi:Shimano XT FD-M8020-E, E- Type, Side Swing
Schimbator pinioane:Shimano XT RD-M8000-DSGS, ShadowPlus, 11-Speed
Tija sa:Newmen Advanced, 27.2mm
Greutate:10,2 kg

Sunt mare fan culorii Albastru iar în combinația de față mi s-a părut foarte interesant modelul. Soția m-a aprobat. Ea are ochi pentru tot ce e frumos, dintre noi doi.

Din toate dotările de mai sus, acum după un an si jumătate pot să vă spun că nu sunt mulțumit de șa, transmisia 2×11și cauciucuri. Șaua deja s-a rupt puțin în partea de jos. Legat de transmisie mi-aș fi dorit 1×12 pentru a putea urca mult mai ușor pantele abrupte, dar aș fi pierdut la viteză pe plat. Cauciucurile sunt foarte subțiri, e și normal altfel nu ai putea să ajungi la greutatea de 10.2kg, dar pot să spun că am făcut în primele 2-3 luni mai multe pene decât am făcut cu celelete cauciucir XKing într=un an.

Concluzie pentru CUBE REACTION C:62 SL

Este o bicicletă foarte ușoară și fiabilă. Prima oară când m-am urcat pe ea am simțit că zbor. Puteam să mă ridic pe o roată foarte ușor puteam să sar bunny hop foarte ușor.

Modelul nou corespondent a bicicletei pe care am luat-o eu este aceasta CUBE REACTION C:62 SL Greyblue Green 2020.

În ceea ce privește rezultatele la concurs, pot să vă spun că nu s-a simțit mare diferență. Din mai multe motive: lipsa mea de antrenament comparativ cu anii precedenți și desigur luarea în greutate :)) Chiar dacă știam asta oarecum înainte de a cumpăra bicicleta de carbon, credeam că se va observa totuși ceva timpi mai buni.

Prin urmare dacă vreți timpi mai buni vă recomand foarte mult antrenament și dietă corespunzătoare. Cumpăararea unei biciclete mai bune vă va ajuta doar daca aveți ceva sub 3000 lei.

Zi faină, sper să ne vedem la antrenamente și concursuri!